Vi har blitt kåret til årets butikk!

4. mars 2013 0 kommentarer

 

Hurra! Vi har blitt kåret til årets butikk av Virke og Tekstilforum!

For en ære: Handelsorganisasjonen Virke og Tekstilforum kåret i dag Retro til Årets beste butikk!

Her er utdrag av begrunnelsen:

Tekstilforum og Virke kårer Årets beste butikk i motebransjen for å sette søkelyset på de gode butikkene og de fremtidsrettede, profesjonelle driverne – kremmerne som gjennom godt kjøpmannskap driver lønnsom butikk, skaper trygge arbeidsplasser og bidrar til å skape aktivitet i bybildet

Retro har markert seg som en attraktiv og fremtidsrettet butikk i mange år. Den ble etablert av Harald Haltvik i 1986 og kjøpt av Jørgen Sagmo, Randi Kulsetås, Jan Ove Kulsetås og Frank Norvik i 1998. De tre førstnevnte eier hovedselskapet i dag, som består av to butikker i Trondheim, en i Bergen og en i Kristiansand.

I juryens begrunnelse heter det blant annet:

«En framtidsrettet, innovativ virksomhet preget av kreativitet og godt kjøpmannskap. God teft når det gjelder å finne spennende merker som både gir spenning, opplevelse og fornyelse for kundene, samtidig som de gir god lønnsomhet. Eiere og medarbeidere har god varekunnskap og er dyktige til å avdekke kundenes behov og gi dem gode råd og oppfølging. Høy servicegrad og hyggelig stemning i butikken.

- Her finner vi en stilig og tidsmessig butikk med høyt servicenivå og god varekunnskap. Både interiør, innredning og inventar preges av stilsikker sans og, kreativitet godt blandet med funksjonalitet – det som passer best for kunden. God, ryddig, oversiktlig og delikat vareeksponering.

- Retro er preget av god og godt planlagt drift som tar sikte på å nå hovedmålet: å utvikle kundenes handleopplevelse og hele tiden sørge for at virksomheten preges av nyheter og aktualitet. En godt planlagt innkjøpsprosess og utvikling av merke- og vareutvalg. Det ble også vist godt og sikkert lederskap i motgangsperioder hvor det raskt ble satt i gang endringsprosesser og tiltak for å bedre markedsposisjon og lønnsomhet. Noe som viste seg å være vellykket i løpet av kort tid. Etter en tøff periode i 2009 er selskapet preget av positiv utvikling og gode resultater.

- Prisvinneren har gått nye veier med provoserende profilannonser som vekker oppsikt og skaper debatt. De var tidlig ute med nettannonsering og har stadig utvidet og utviklet markedskommunikasjonen på nett på mange ulike måter: En stilig og innholdsrik hjemmeside, blogg, Spotify og Twitter og nå nylig også egen nettbutikk (OBS: Kommer over helgen!) i forståelsen av at man må bruke flere kanaler for å nå og beholde eksisterende kundene og gjøre seg kjent og aktuell for nye kundegrupper.

 

Skriv ny kommentar
Bilde-CAPTCHA
Skriv inn tegnene som vises i bildet.