Kjøpsvilkår

Firmaopplysninger

Navn: Retro AS

Org.nr.: 979 496 087

Postadresse: Postboks 1750, 7416 Trondheim

Besøksadresse: Carl Johans gate 6, 7010 Trondheim

Telefon: 73 52 76 30 (mandag – fredag kl. 8-16)

Mail: shop@retro.no

 

Generelt

Alle priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert 25% merverdiavgift. Prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer MVA, fakturagebyr og fraktkostnader. Varene kan enten hentes i butikk eller leveres med Posten/Bring. Ved levering tilkommer portokostnader. Levering kan kun skje til adresser på Norges fastland.

Etter å ha fullført en ordre vil du motta en ordrebekreftelse på mailadressen du oppgav da du handlet. Dette er kun er oversikt over bestillingen og ikke en garanti for at alle varer er på lager. Når din ordre er godkjent vil man få tilsendt en ny mail med kvittering fra kjøpet. Vær oppmerksom på at du taster inn riktig adresse da man ikke vil motta ordrebekreftelse/kvittering fra om den oppgis feil.

Nettbutikken deler varelager med butikkene i Trondheim og vi tar derfor forbehold om skrivefeil og feil i den elektroniske lagerbeholdningen/utsolgtsituasjoner. Dersom vi mangler deler av din ordre vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil derfor i noen tilfeller ikke stemme for alle. Dersom et produkt ikke passer så kan ikke Retro holdes ansvarlig for dette. Er du ekstra usikker så kontakt oss gjerne på mail eller via vår chat så hjelper vi gjerne!

Retro AS er ansvarlig for alle korttransaksjoner gjort gjennom retro.no. Personer under 18 år må ha tillatelse til å handle i nettbutikken.

 

Betalingsmetoder

Hos oss kan du velge mellom to trygge og sikre betalingsmetoder

Kortbetaling
Vi godtar betaling med Visa/MasterCard/AmericanExpress/Diners. Ved kortbetaling blir pengene i første omgang reservert på din konto. Når vi har pakket og klargjort din ordre, trekker vi pengene som allerede er reservert. Nets NetAxept er ktøren som håndterer kortopplysningene og er Nordens ledende innen betalingsløsninger for netthandel. De sørger for en trygg håndtering av dine kortopplysninger.

Collector Faktura
I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling.

Når du velger Collector som betalingsmåte får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Fakturaen forfaller til betaling opp til 30 dager etter ditt kjøp. En fakturaavgift på 29 NOK tilkommer.

Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector bank før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtale, se Mine Sider (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Når du ingått kreditavtal kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløpet som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22 % og aviavgift på 39 NOK per måned. Eksempel: Effektiv rente 45,8 % ved kredittbeløp på NOK 5 000 som nedbetales på 12 måneder. Total kredittkostnad NOK 1063. Totalt tilbakebetalingsbeløp NOK 6063 (gjennomsnitt/måned over 12 måneder = NOK 505).

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Collector Faktura/Delbetale se linkene nedenfor:

 

Alminnelige vilkår faktura og kontokreditt
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

 

Dersom du har oppgitt feil mailadresse og ikke mottar faktura på mail er det ditt ansvar å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen.

Har du spørsmål om din faktura kan du enkelt ta direkte kontakt med Collector på telefon 22 90 01 00 eller på mail contactcenter@collector.no.

 

Leveringsmetoder

I vår nettbutikk kan du velge mellom tre leveringsmetoder

Sporingspakke – Posten/Bring
Dette er en klimanøytral servicepakke og vi tilbyr fast lav pris på 50.-. Sendingen er da sporbar og leveres til nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Du vil motta hentemelding på SMS/mail så det er viktig å opp gi korrekt mobilnummer og mailadresse når du legger ordren.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Hjemlevering m/sporing – Posten/Bring
Pakke med sporing som vil bli levert på døren. Du mottar en SMS fra Posten/Bring når sendingen er på vei og så ringer budet 30 – 60 minutter før pakken leveres. Levering på døren gjelder mandag – fredag mellom kl. 17 – 21. Dersom du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken levert til nærmeste postkontor. Også på denne type pakke har vi fast pris på 195.-.

Normal leveringstid: 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos Posten/Bring.

Hent i butikk – Retro Nordre, Nordregate 18-20, 7011 Trondheim
Vi tilbyr våre kunder å hente varen selv i butikk her i Trondheim uten tillegg i prisen. Merk at ”hent i butikk” kun kan tilbys i Trondheim på grunn av at nettbutikken holder til her oppe og deler varelager med Trondheimsbutikkene. Din ordre er klar til henting når du mottar mail med kvittering fra godkjent kjøp. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Bestillinger lagt etter kl. 14 på fredager behandles normalt mandager. 

Ved henting av varer i butikk vil man måtte fremvise kvitteringen man har mottatt på mail, samt kunne legitimere seg med gyldig ID. Det er dessverre ikke mulig å hente ut pakker på vegne av andre. 
Hentefrist: 14 dager.

 

Levering

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter av varen er mottatt. Da vil vi selvfølgelig betale returkostnaden og sende riktig vare så snart det lar seg gjøre. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjon, vil det være bevis for oss at varen er handlet i vår nettbutikk.

 

Reklamajon

Hvis det er feil/mangler med varen du har kjøpt har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at man gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar skriftlig kontakt med oss på mail for å dokumentere hva som er problemet med varen. Bilder av god oppløsning og/eller nærbilder som kan dokumentere feilen vil også bli etterspurt.

OBS! Dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom du mener varen du har mottatt har feil/mangler så må du ta skriftlig kontakt snarest etter mottak av varen.

 

Bytte, retur og angrerett

Hos retro.no har du etter loven 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen du mottar varen. Da er det viktig at man informerer oss innen de 14 dagene er utløpt. Skulle fristen være ute vil varen(e) returneres til kunde med et fraktgebyr på 79.-.
Ved uavhentede pakker forbeholder vi oss retten til å belaste deg som kunde et gebyr på 250.- som går til å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp.
Undertøy og bikiniunderdeler kan ikke byttes/returneres.

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss når den returneres. Det betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Vi anbefaler derfor å benytte Norgespakke med sporing (160.-) for returforsendelser. Husk å ta vare på sporingsnummer.

 

Bytte

Dersom du har mottatt en vare du kun ønsker å bytte i annen størrelse så anbefaler vi at du tar kontakt med oss på mail så snart som mulig, da vi må reservere størrelsen du ønsker å bytte til. Merk at undertøy og bikiniunderdeler ikke byttes.

Gjelder det bytting til annen vare så må opprinnelig vare sendes i retur til oss på adresse: Retro nettbutikk, Postboks 1750, 7416 Trondheim. Ny vare må så bestilles i nettbutikken vår.

Returfrakten betales av kjøper.

Retur og angrerett

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 virkedager etter at vi har mottatt returen. Du vil motta en mail med kvittering fra returen når den er ferdig behandlet. Dersom ordren er betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til samme kort som ble benyttet ved kjøp. Har du valgt å betale med faktura kan du se bort fra denne, men husk å gi Collector beskjed om utsettelse av fakturaen for å unngår ekstra purregebyr.

Dersom du har handlet med faktura og returnerer deler av din ordre så trekker du fra beløpet for varen(e) som er returnert og betaler resterende beløp for å slippe ekstra purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har mottatt din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg kontakte Collector på mail contactcenter@collector.no og oppgi kontonummer for retur på din ordre (husk ordrenummer). 

Hvis du skal returnere hele eller deler av din ordre kjøpt med fakturabetaling, må du selv kontakte Collector for å få utsatt forfallsdatoen. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr på 64.- før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyret påløper kunden. Collector kan kontaktes på tlf.: 22 42 17 71 eller mail: contactcenter@collector.no.

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker.
Dersom du returnerer en vare som er brukt, vurderer vi varens verdireduksjon og tilbakebetaler varens brukte verdi. Dersom vi mottar en vare som helt klart bærer preg av bruk og er uten merkelapp så vil ikke denne kvalifisere for tilbakebetaling. 

Angrerettskjema finner du som vedlegg i kvitteringen du har fått på mail.