Følgende er avtalebetingelser som gjelder ved kjøp i nettbutikken retro.no. Disse betingelsene gjelder mellom Retro AS og privatpersoner som benytter vår nettbutikk. Et kjøp er å regne som en avtale. Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingen og betalingsløsningen.
Firmaopplysninger
Retro AS
Olav Tryggvasons Gate 14
7011 Trondheim.
Org: 979 496 087
Telefon: 90 47 73 61 - (mandag - fredag kl. 08-16).
E-post: nettbutikk@retro.no
Priser
Alle priser nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. Prisen som oppgis i handlekurven i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnad. Retur dekkes av deg som kjøper. Vil tilbyr en ferdig utfylt returetikett som er vedlagt i pakken din, og ved bruk av denne tilkommer et returgebyr på 89 kr. Dette trekkes fra returbeløpet. Vi har ingen andre gebyrer.
Betaling
Vi tilbyr ulike betalingsmetoder i vår nettbutikk. Vi bruker Klarna som leverandør av betalingskassen vår. Her kan du velge å betale via faktura, debetkort og kredittkort. I tillegg kan du betale med Vipps. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna og Vipps når siden med kassen er lastet opp, for at disse skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarna og Vipps egne personvernerklæringer.
Ved betaling med debetkort eller kredittkort, reserveres beløpet først og trekkes fra betalingskortet når vi godkjenner bestillingen. Faktura sendes ut når bestillingen er sendt fra oss.
Har du lagt inn feil e-post er det ditt ansvar å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av dette. Har du spørsmål om din faktura, ta kontakt direkte med Klarna på deres hjemmeside eller last ned og bruk Klarnas app.
Levering
Du kan enten få tilsendt bestillingen per post, eller hente den i butikken vår i Mathesongården i Trondheim. Ved levering gjennom Bring vil det tilkomme fraktkostnad. Vi sender ikke til utlandet, og kun til Norges fastland. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Angrerett
Alle kjøp i nettbutikken retro.no gir deg etter ehandelsloven 14 dagers angrerett fra dagen pakken din er henteklar. Dette gjelder både ordrer som skal hentes i butikken vår og som blir levert av vår valgte transportør Bring. Gi oss beskjed om at en retur er på vei innen 14 dager. Varen må sendes tilbake senest innen 14 dager etter beskjed er gitt.
Angrerettskjema som følger med i pakken din skal fylles ut og sendes med i returen. For at angreretten skal være gjeldende, må produktene være tilbakelevert i samme stand og med original etikett festet på.
Returbeløpet går tilbake til betalingsmetoden du valgte i kjøpsøyeblikket. Husk at du må selv kontakte Klarna for å utsette betalingsfristen på fakturaen.
Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalene eller loven, og dette ikke skyldes selger eller forhold på selgers side, har selger flere rettigheter. I henhold til forbrukerkjøpsloven og etter omstendighetene, kan selger holde varer tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet, samt kreve erstatning fra kjøper.
Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp. Du vil få tilsendt egen faktura med gebyret per e-post fra oss.
Returporto
Det er du som kjøper som dekker kostnaden ved en eventuell retur. Ved bruk av den ferdig utfylte returetiketten som ligger med i pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad. Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode, må du betale beløpet på 89 kr, som blir stående igjen på din faktura.
Retro bruker Bring som fraktleverandør. Hvis du velger en annen forsendelsesmåte enn vedlagt returetikett, må du selv dekke hele returkostnaden.
Du blir ikke belastet for returporto ved reklamasjon eller bytte, så sant vi har størrelsen du ønsker. Husk å gi oss beskjed vi returskjemaet, eller til kundeservice at du skal bytte.
Reklamasjon
Dersom et produkt har feil eller mangler, blir den behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven med to års reklamasjonsrett. Det er viktig at feil og mangler meldes fra til oss så fort de oppdages og innen rimelig tid etter kjøpet er gjennomført. Send oss en mail på nettbutikk@retro.no og legg med ordrenummer og bilder av produktet for raskere håndtering hos oss. Vi står for returporto ved eventuelle reklamasjoner og må alltid få produktene tilsendt for å vurdere hver enkelt sak.
Personopplysninger
Personopplysningene som oppgis ved kjøp blir kun brukt til å ekspedere
bestillingen din, det vi er pliktig til å oppbevare gjennom lovgivning, og for å kunne utøve kundeservice. Dette er opplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, betalingsmetode og hvilke varer som ble bestilt. Alle personopplysninger blir lagret på en trygg måte. Du kan be om at dine personopplysninger slettes, og disse vil bli overholdt såfremt det er mulig. Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjeparter.
Lagring av personopplysninger ved bruk av nettsiden reguleres ved egne rutiner, og beskrives under Personvern.