Retur & reklamasjon

Bytte 
Dersom du ønsker å bytte varen i annen størrelse eller farge, anbefaler vi at du tar kontakt med oss på telefon eller mail så snart som mulig, da vi må reservere størrelsen du ønsker å bytte til. Enkelte varer er veldig populære og kan bli raskt utsolgt. Hvis du ønsker å sikre deg varen før du får kontakt med oss, kan du bestille riktig størrelse på nytt, så krediterer vi varen du kjøpte først når vi mottar denne fra deg. Undertøy og bikiniunderdeler kan dessverre ikke byttes/returneres.
 

Gjeldende betingelser for bytte og kreditering
Alle kjøp i nettbutikken retro.no gir deg etter loven 14 dagers ubetinget angrerett fra dagen du mottar varen. Angrerettskjema følger med i kvitteringsmailen som et PDF-vedlegg. For at angreretten skal være gjeldende, må produktene være tilbakelevert i samme stand og med original tag festet på. Varen må sendes innen de 14 dagene er utløpt, og varsle oss gjerne en mail på shop@retro.no om at varen er på vei.

Returporto betales av kjøper. På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg ved bestilling, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer tilbake til oss. Det betyr at du som kunde er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar den. Vi anbefaler derfor å sende pakke med sporing (ca 170,-) for returforsendelser. Husk å ta vare på sporingsnummer.

Angrerettskjema følger med i kvitteringsmailen som et PDF-vedlegg. Hvis du ikke har en printer, kan du sende oss en mail, og legg ved en lapp med ordrenummer og personopplysninger. Merk at undertøy som truser og boksershortser, samt bikiniunderdeler ikke byttes. Du trenger ikke sende angrerettskjema hvis det kun gjelder bytte av størrelse eller farge. 

Returadresse:  Retro nettbutikk, Postboks 1750, 7416 Trondheim. 

Heve kjøpet
Vi behandler din retur så snart vi mottar den hos oss. For å få tilbakebetalt beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Dette innebærer med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Dersom vi mottar en vare som helt klart bærer preg av bruk, og er uten merkelapp, vil ikke denne kvalifisere for tilbakebetaling. 

Dersom bestillingen er betalt med kort, vil beløpet tilbakeføres til samme kort som ble benyttet. Dette er en transaksjon som styres av Nets og kan ta opp til 7-10 virkedager.

Har du betalt med faktura og sender tilbake varen, må du selv kontakte utsteder Collector for å få utsatt forfallsdatoen for å unngå purregebyr. Så snart vi behandler returen din, går det automatisk varsling fra oss til Collector. Ved retur av deler av din ordre, trekker du fra beløpet for varen(e) som er returnert, og betaler resterende beløp. Vi sender varsling for oppdatering eller kansellering av fakturaen til Collector så snart vi har mottatt din retur. 

Har du allerede betalt fakturaen din, må du selv kontakte Collector for å få pengene satt inn på ønsket kontonummer.
 
Collector kan kontaktes på tlf.: 22 42 17 71 eller mail: contactcenter@collector.no
 
Du vil motta en returkvittering på mail når returen er ferdig behandlet av oss. 

Reklamasjon
Dersom produktet har feil eller mangler, blir de behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven. Det er viktig at feil og mangler meldes så snart de oppdages. Vi foretrekker at det tas kontakt, enten skriftlig eller muntlig, ved reklamasjoner. Ved reklamasjoner dekker vi selvfølgelig portokostnadene. 

Vi tar forbehold om skrivefeil og at farger kan oppleves forskjellig fra virkeligheten. I og med at varene deles med butikkene i Trondheim kan feil i det elektroniske varelageret forekomme, og varer som tilsynelatende er tilgjengelige, kan være utsolgt.

Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker forbeholder vi oss retten til å belaste deg som kunde et gebyr på 250,- som går til å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp.